Animatrônica

Multi tool use
|
Este artigo ou secção contém fontes no fim do texto, mas que não são citadas no corpo do artigo, o que compromete a confiabilidade das informações. (desde setembro de 2017) Por favor, melhore este artigo inserindo fontes no corpo do texto quando necessário.
|
|
Animatrônicos ou Animatrónicos (do inglês animatronics) são dispositivos robóticos desenvolvidos com o objetivo de reproduzir algum ser vivo, seja ele real ou não (por exemplo: humanos, dinossauros, personagens fantásticos, etc). O objetivo de sua construção é tal que, uma vez concluído e em funcionamento, para um expectador alheio à sua operação e desenvolvimento, o animatrônico mais se assemelhe a um ser dotado de vida do que a uma máquina inanimada, possuindo características estéticas, de movimento, e de comportamento que reproduzam com fidelidade aquelas encontradas (ou que seriam encontradas) no ser vivo que o dispositivo se propõem a imitar. A grosso modo, um animatrônico é um robô que parece estar vivo. A animatrônica é, portanto, a área da engenharia que trabalha com o projeto, desenvolvimento, construção e, operação de animatrônicos.
Os animatrônicos ficaram bastante conhecidos pelo fato de aparecerem no jogo Five Nights at Freddy's, um jogo de terror criado pelo design de jogos Scott Cawthon.
Ver também |
- Animatronics
- Mecatrônica
- Robótica
Ligações externas |
- (em português)Animatronics na HowStuffWorks
 |
Este artigo sobre cinema é um esboço. Você pode ajudar a Wikipédia expandindo-o.
|
Portal do cinema
Portal da tecnologia
hOL1zEi4,B830c7X2TxYu,og6NWS 7knf0Ds3Q,N Qi7uBs3J
Popular posts from this blog
0
I found a lot of questions abount appendices and ToC. Many users want appendices to be grouped in an Appendix part, however some problems arise with ToC, hyperref, PDF viewer bookmarks, and so on. There are different solutions which require extra packages, command patching and other extra code, however none of them satisfies me. I almost found an easy way to accomplish a good result, where appendices are added to bookmarks in the right way and hyperref links point to the right page. However, the number of the "Appendix" part page is wrong (it's the number of appendix A). Is there any EASY way to fix that? This is a MWE: documentclass{book} usepackage[nottoc,notlot,notlof]{tocbibind} usepackage{hyperref} begin{document} frontmatter tableofcontents mainmatter part{First} chapter{...
2
I've read in different places that it is done for "performance reasons", but I still wonder what are the particular cases where performance get improved by this 16-byte alignment. Or, in any case, what were the reasons why this was chosen. edit : I'm thinking I wrote the question in a misleading way. I wasn't asking about why the processor does things faster with 16-byte aligned memory, this is explained everywhere in the docs. What I wanted to know instead, is how the enforced 16-byte alignment is better than just letting the programmers align the stack themselves when needed. I'm asking this because from my experience with assembly, the stack enforcement has two problems: it is only useful by less 1% percent of the code that is executed (so in the other 99% is actually overhead); and...
0
I'm working on an Android app where the user has to use a camera view to scan a barcode. I've been using Firebase's ML-Kit barcode scanning utility to achieve the actual barcode recognition bit and it's been fantastic. There's only one issue - if given a photo with multiple barcodes in it, it commonly misses at least one of the barcodes. That's problematic because a lot of the barcodes that my users have to scan are on boxes/containers with multiple barcodes. Here's an example Pixel 2 XL box that may need to be scanned: The IMEI barcode in this picture is never picked up by ML-Kit. However; if I crop out everything else and just send the IMEI barcode through ML-Kit picks it up fine. Is there anything I can do to help ML-Kit pick up on all of the barcodes?
...